Adana tüketici davaları avukatları tüketici kanununun görev alanına giren uyuşmazlıklarda faaliyet gösterirler. Tüketici; TDK’ya göre; Mal ve hizmetlerden yararlanan, satın alıp kullanan, tüketen kimse, müstehlik, üretici karşıtı şeklinde tanımlanmıştır. 6502 sayılı kanuna göre tüketici ; mal ve hizmetlerden yararlanan, satın alıp kullanan, yiyip içerek, kullanarak tüketen, üretici olmayan kişiler olarak düzenleme alanı bulmuştur. Anayasamızda tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirlerin devlet tarafından doğrudan alınacağı düzenlenmiştir. “Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır.”
Tüketici davalarını bir tarafın tüketici, diğer tarafın ise tacir ya da mesleki gayeler ile hareket eden veyahut tacirin adına veya hesabına hareket eden gerçek veyahut tüzel kişilerin olduğu uyuşmazlıklar oluşturmaktadır. Her iki tarafın da tacir olduğu ya da her iki tarafında tüketici olduğu alım satımdan doğan uyuşmazlıklara tüketici mahkemelerinde bakılmaz.
Başlıca tüketici davaları şu şekildedir; Ayıplı maldan kaynaklanan davalar, devremülk – devre tatil sözleşmesinden doğan davalar, abonelik sözleşmesinden doğan dava ve işler, tüketici kredisinden kaynaklanan dava ve başvurular, eser sözleşmesi, taşıma, simsarlık, bankacılık ve vekalet sözleşmesinden kaynaklı davalar ( bir taraf tüketici diğer taraf tacir ya da mesleki gayelerle hareket eden veyahut onun adına ya da hesabına hareket eden gerçek veyahut tüzel kişiler arasındaki işlemler tüketici hakem heyeti ya da tüketici mahkemelerinde görülmektedir.)
Tüketicinin tarafı olduğu satış sözleşmesinde çıkan uyuşmazlıklarda 6502 sayılı kanun’un tüketiciye tanıdığı bazı haklar vardır. Tüketiciye tanınan haklar yazımızın devamında kaleme alınmıştır.
Adana tüketici hakları avukatları, tüketicinin korunması hakkında kanundan kaynaklanan başvuru ve davalara bakarlar. Tüketicilerin karşılaştıkları uyuşmazlıklarda Adana tüketici avukatı, tüketici hakları avukatları, Adana tüketici hukuku avukatı, tüketici avukatı, Adana tüketici hakları, Adana tüketici hakem heyeti nerededir gibi soruların sorulması muhtemeldir.
Her tüketici uyuşmazlıklarında dava açılması mümkün değildir. Bazen tüketici uyuşmazlıklarında dava yolu oldukça uzayabilmektedir. Bu nedenle satıcı karşısında zayıf konumda olan tüketicinin hakkına daha hızlı kavuşabilmesi için Tüketici Hakem Heyeti‘ne başvuru yolu da bulunmaktadır. Ancak tüketici sorunları hakem heyetlerinin görev alanına girecek uyuşmazlıklar miktar itibariyle sınırlandırılmıştır. Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruda parasal sınırlar her yıl için değişmektedir.
Günlük yaşamda tüketiciler çeşitli satış ilişkileri kurmaktadır. Bu satım sözleşmelerine konu olan taşınır ya da taşınmaz malların ayıplı çıkması durumunda 6502 sayılı kanun tüketiciye bazı haklar tanımıştır. 6502 S.K. da (Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun) tüketicinin 4 seçimlik hakları şunlardır;
Malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde tüketici;
seçimlik haklarından birini kullanabilmektedir. Satıcı, tüketicinin tercih etmiş olduğu bu talebi yerine getirmekle mükelleftir. (6502 S. K. m. 11)
Tüketici hukukunda ayıplı mal ile ilgili daha fazla bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Tüketici hakları başvuruları, tüketici olan kişinin yerleşim yerinin bulunduğu ya da tüketici işleminin yapıldığı yerde bulunan tüketici hakem heyetine yapılmaktadır. Bulunduğunuz yerde tüketici hakem heyeti yok ise başvuruların nerelere yapılacağı ve bu başvuruların hangi tüketici hakem heyetince karara bağlanacağı yönetmelikle belirlenmektedir.
Tüketici hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları gereğini yapmak üzere kabul etmek zorundadırlar.
Tüketici hakem heyeti; tüketicilerin, satıcıdan aldığı mal veyahut hizmetin ayıplı çıkmış olması halinde belirli miktarın altındaki anlaşmazlıklarda başvurdukları bir heyettir.
Tüketici hakem heyetleri kaymakamlıklara bağlı şekilde çalışmaktadır. Tüketici hakem heyetlerinin kararları nihai olup, satıcılar verilen bu kararı uygulamakla mükelleftir. Eğer satıcılar bu kararları uygulamaz ise verilen bu karar icra takibine koyularak yerine getirilir. Tüketici hakem heyetleri 6502 sayılı yasa’nın 66 ile 72 maddeleri arasında ve “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nde düzenlenmektedir.
Tüketici hakem heyetlerine başvurular parasal görev sınırlarına dahilinde yapılmaktadır. Tüketici hakem heyetlerinin parasal görev sınırları her yıl için değişmektedir. Tüketici hakem heyetine başvurularda 2020 yılı için parasal sınırlar aşağıdaki gibidir;
Belirtilen parasal sınırlar her takvim yılı başından itibaren geçerli olmak üzere, o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri mucibince tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılarak uygulanmaktadır. Bu artışların hesabında on Türk Lirasının küsuru dikkate alınmamaktadır.
Adana’daki Tüketici Hakem Heyetleri; İl Tüketici Hakem Heyeti ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleridir.
Adres:Döşeme Mah. Yeni Valilik Binası D Blok K:4 Kuruköprü Seyhan/ADANA
Telefon Numarası: (0322) 459 06 21
SEYHAN KAYMAKAMLIĞI’NA
(Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti Başkanlığı)
ŞİKAYET EDEN :
VEKİLİ : Av. Salih BİROL
ŞİKAYET EDİLEN :
ŞİKAYETİN KONUSU : Ayıplı hizmet nedeniyle uçak bilet bedelinin iadesi istemimizden ibarettir.
ŞİKAYETİN PARASAL DEĞERİ : 750,00 TL.
AÇIKLAMALAR :
1-)……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2-) Yukarıda belirtilen nedenlerle müvekkilimizin, ayıplı hizmet nedeniyle bilet bedelinin iadesi için işbu şikayetin yapılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ NEDENLER : ……
HUKUKİ DELİLLER : 1-) Uçak bileti ve ödeme bilgileri, Rötar bilgileri, …./…/…. tarihli havayolu şirketine yapılan başvuru dilekçesi
SONUÇ VE İSTEM : Yukarıda açıkladığımız nedenlerle, uçağın gecikmeli kalkışıyla oluşan ayıplı hizmet nedeniyle bilet bedelinin iadesine karar verilmesini, müvekkilimiz adına saygıyla talep ederiz. …/ …/ …
Şikayet Eden Vekili
Av. Salih BİROL
Adana Tüketici Mahkemesi İletişim ve Adres Bilgileri için buraya da tıklayabilirsiniz;
Adana Tüketici Mahkemeleri Adana’da bulunan adliyemizin (Denetimli Serbestlik – İcra Müdürlükleri’nin de bulunduğu) EK-2 hizmet binasında yer almaktadır.
Adres: Turhan Cemal Beriker Bulvarı Sakarya Mahallesi No:16/A Seyhan/ADANA
TELEFON :0 322 – 431 40 20
Adana tüketici hakları derneği